Sacrificiu, viata si apreciere

Nu stiu daca postarea asta va avea vreun sens, cred ca este mai mult ceea ce s-ar putea numi "venting".

Zilele trecute am vazut video-uri cu animale taiate in abator, ceva care facea parte dintr-un curs obligatoriu.
M-am bucurat sa vad oameni care sunt pe aceeasi lungime de unda cu mine, dar in mare parte oameni care pur si simplu aleg sa treaca cu vederea situatia asta ca fiind normala.
Nu am statistici la indemana dar imi pot imagina la cata carne se consuma pe planeta asta si mai ales in tarile privilegiate, cate animale sunt taiate zilnic pentru consum si cat de mult din cat a fost taiat intial se arunca la gunoi.
In zilele noastre viata nu mai este ceva respectat si mare parte din animale sunt vazute ca pe un produs, ca pe o utilitate, nimic mai mult.
Taierea animalelor a ajuns de la o necesitate la o industrie pe scara larga si au ajuns un instrument pentru ca unii oameni sa castige formidabil de pe urma lor.
Sunt animale crescute in situatii groaznice, astfel incat consumul sa fie cat mai mic si profitul cat mai mare. Majoritatea inghesuite, cu o viata scurta deloc calitativa sau putin calitativa, care exista pur pentru a fi taiate nu mult dupa ce se nasc, sau exploatate cat se poate de mult, legate la masinarii de muls si asa mai departe.

Nu stiu inca sigur daca avem cu adevarat nevoie de proteina animala si nu sunt in totalitate impotriva consumului de carne, dar sunt impotriva tratarii animalelor ca pe niste simple produse si sunt suparata pe faptul ca nu recunoastem sacralitatea taierii unui animal si crutarii vietii sale cand nu mai are pentru ce trai si mai ales sacralitatea sacrificiului unei vieti pentru ca alta sa prospere.
Carnea acestor animale ne hraneste, ne ajuta sa traim, iar noi nu le recunoastem sacrificiul, nici macar viata sau dreptul de a fi tratate cu un minim de respect si apreciere.

Ultimul video a fost cu taierea cailor.
Lucru pe care eu nu il vad ca fiind o necesitate. Nu avem nevoie sa mancam carne de cal, e doar o placere, nimic mai mult. Sunt fiinte muncite care mai apoi sunt taiate daca nu mai sunt bune de munca grea sau nu mai aduc niciun beneficiu omului cat sunt in viata.

Ma gadeam atunci, daca "eu", ca si crescator de animale, in loc sa am 200 de animale "de consum", sau "de munca", pentru a le exploata intensiv, as avea 2 poate din fiecare (si asta ar fi chiar prea mult) si as avea grija de ele cu respectul care li se cuvine si m-as asigura sa aiba o viata frumoasa, le-as trata cu iubirea si respectul care li se cuvine si le-as multumi in fiecare zi pentru contributia pe care o au asupra vietii mele, situatia ar fi macar putin dieferita, pe toate planurile...

Cred ca as putea scrie un articol interminabil pe tema asta, dar ideile incep sa o ia razna si sa se suprapuna, asa ca deocamdata am sa ma opresc aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu